DAG STORHAUG
Jeans, det mest brukte plagget i skapet er også et plagg med en lang og spennende historie.
På 1800-tallet var det ment som arbeidstøy for tømmerhoggere og gruvearbeidere som trengte slitesterke klær. På 50-tallet ble denimbuksen fanget opp av filmstjerner som James Dean og Marlon Brando som var med på å gjøre jeansen til en trendbukse.
Dag Storhaug var med og startet Henry Choice i 1989 og har designet jeans siden den gang. Han er en mann med mye lidenskap for det han gjør. Med en gang han åpner munnen og begynner å snakke skjønner man at denim ikke bare er noe han kan, men ånder for.
Dag sin interesse for klær begynte i 15-års alderen da han fikk jobbe i en klesbutikk. Etter noen år som butikksjef, fikk han jobb som produktutvikler og designer for Poco Loco i Bik Bok-konsernet på 80-tallet. Med dette fikk han i 1988 muligheten til å være med på å starte det som i dag heter Voice Norge AS.
I løpet av sine 30 år hos Voice har han satt sitt preg på både norsk mote og bransjen generelt som produktutvikler og designer for varemerkene Henry Choice, Boys of Europe og C- Girl på 1990 og 2000 tallet. Idag jobber han også som innkjøper og designer for bukser og jeans for Henry Choice, Jean Paul og Made by Monkeys, samt en del av Voice sine jeans damemerker.
Henry Choice har hatt en lang reise, og det legges veldig mye fokus på kvalitet, vask og passformer. Merket følger trender, samtidig som vi holder oss tro til sin vår historie og identitet. Hver sesong blir det designet og produsert et bredt utvalg av bukser fra lys til mørk vask, flere passformer fra smale til løse modeller med og uten detaljer.
Derfor fortsetter Henry Choice å være kundenes favoritt bukse, år etter år. Inspirasjon hentes fra reiser til Japan, stoffmesser og et nært samarbeid med de aller beste innovative denimvevere i Europa.