Det skal være lett å returnere, bytte eller reklamere på en vare kjøpt hos boysofeurope.no. Vi hjelper deg selvfølgelig.
30 dagers åpent kjøp fra ordren er mottatt, er alltid en selvfølge hos Boys of Europe - og gjelder på både salgsvarer og nyheter. Returkostnaden tar vi oss av.
Varene må returneres i samme stand som de ble mottatt. Dersom en ordre ikke returneres i henhold til returkriteriene nedenfor, står vi ikke ansvarlig for refusjon. Møter ikke din returnerte vare disse kriteriene, blir pakken sendt tilbake til deg.
Kriterier for retur
- Varene må returneres til vårt lager innen 30 dager fra mottatt ordre.
- Varene må ikke være brukt, endret eller vasket, samt at merkelapper som hang-tags og prisetiketter ikke må være fjernet fra produktet.
- Sko skal returneres i samme eske som de kom i.
- Badetøy og undertøy kan ikke byttes i butikk, og må sendes tilbake til lageret vårt. Beskyttelsesplasten på badetøy og undertøy må være intakt, og vi ber om at dette prøves utenpå rent undertøy. For retur av undertøy skal ikke emballasjen være brutt.
Retur - slik gjør du
- Fyll inn vedlagte returskjema og skriv inn riktig antall for hver av varene du returnerer.
- Legg returskjema sammen med varen(e) du skal returnere.
- Klistre den selvklebende returfraktseddelen godt synlig utenpå esken. Sørg for at den gamle forsendelseslappen ikke er synlig, og at pakken er godt forseglet.
- Uansett hvilken leveringsmåte som er valgt, skal returen alltid leveres inn til et PostNord utleveringssted. Merk: Pakken ikke kan sendes med Porterbuddy, Posten Norge eller returneres i en Postnord pakkeautomat. Husk å be om kvittering for innlevert returpakke!
- Tilbakebetaling vil skje når returen er mottatt og kontrollert, og utføres til det samme kortet og kontonummeret som betalingen ble utført fra, dette vil ta fra 3 til 10 dager.
- Har du valgt faktura som betalingsalternativ vil du motta en kredittnota fra Riverty.
- Fraktkostnad vil ikke bli refundert.
Reklamasjon - slik gjør du
Ønsker du å reklamere på en vare du har kjøpt på boysofeurope.no ber vi deg ta kontakt med kundeservice på kundeservice@boysofeurope.no. Dette gjelder defekte varer, varer som har blitt skadet under transport, mangelfull levering eller feil vare levert. Hos Kundeservice vil vi hjelpe deg videre med reklamasjonen din.
Tilbakebetaling
Tilbakebetalingen vil skje etter varen er mottatt av oss og kontrollert for mangler. Betalingen utføres til det samme kortet og kortnummeret som betalingen ble utført fra. Det vil ta mellom 3 – 10 virkedager før tilbakebetalingen er inne på kortet. Dette gjelder både bruk av Visa, Mastercard og Vipps.
Les mer om angrerett
Bytte av vare kjøpt i nettbutikken
- Du kan bytte varen i din nærmeste Boys of Europe butikk
- Ved bytting av vare i butikk kan du bytte til en annen vare med samme verdi eller i en dyrere vare. Det er ikke mulig å bytte til en rimeligere vare.
- Vi gir ikke ut kontanter eller gavekort ved bytte i butikk
- Vis til din ordrebekreftelse som kom på e-post ved kjøp eller logg inn på "min side" og se om du har kjøpet lagret der
- Om du sender varen i retur til vårt nettlager vil du få pengene tilbake. Om du vil ha ny vare eller størrelse, må det legges inn en ny bestilling når du selv ønsker det.
Bytte av vare kjøpt fysisk i butikk
- Ved bytte gjelder det som står på kvitteringen du får etter kjøp i butikk
- 30 dagers returrett på alle ordinære varer
- Salgsvarer kan byttes innen 30 dager, men kun til en annen vare
- Varer kjøpt i butikk kan ikke returneres til nettbutikken
- Reklamasjoner kjøpt fysisk i butikk må vurderes i butikk mot kjøpsbevis